ליל כל הקדושים – הפורים של הנוצרים

ליל כל הקדושים הוא חג עם שורשים עממיים שנוהגים לחגוג הנוצרים והוא מתרחש כל שנה בלילה של ה- 31 באוקטובר, כאשר למחרת חוגגים הנוצרים הקתולים את חג יום כל הקדושים. ליל כל הקדושים או בשמו המוכר יותר – "הלוואין", הוא חג שמח ועליז שנוהגים להתחפש בו לדמויות מפחידות ומשונות ולעשות תכסיסים ברחובות, כמו למשל לזרוק ביצים על רכבים, להפחיד אנשים ברחובות, לזרוק נפצים ועוד. החג נפוץ בעיקר בארה"ב ובאנגליה.

כמעט כל אחד מכיר את ה- "טריט אור טריק" מסרטים אמריקאיים, שבהם ילדים מחופשים עוברים מבית לבית, דופקים על הדלת ומבקשים ממתק ואם לא יבצעו תכסיס על מי שלא יתן להם. רוב האנשים מכינים מראש תיקים וסלסלאות מלאים ממתקים עבור הילדים, ומי שלא – חוטף ביצים על ביתו.

ליל כל הקדושים – שורשים

הדעות מאין הגיע המנהג הן חצויות, חלק מהדעות טוענות שליל כל הקדושים הוא חג בעל שורשים שורשים פגאניים, – חגיגות הקציר של הקלטים. ואכן ליל כל הקדושים הוא חג בעל סמלים וסממנים פגאניים – כל התחפושות והאווירה של החג. דעות אלו טוענות שהמנהג פשוט עבר התנצרות עם השנים והפך לחלק מהתרבות הנוצרית העממית עד שהן קיבלו צורה רשמית וסופית כליל כל הקדושים
דעות אחרות טוענות שליל כל הקדושים אינו בעל שורשים פאגניים אלא הוא חג נוצרי מאז ומתמיד, דעות אלו מגיעות בדרך כלל מכיוונים יותר אקדמאיים.

ליל כל הקדושים – חגיגה תרבותית לכולם

ליל כל הקדושים הוא חג מעניין במיוחד ומאוד נחמד להיות בחו"ל כאשר הוא מתרחש. הרחובות הופכים לצבעוניים ומעוטרים בכל מיני דברים מפחידים – קורי עכביש, מסכות מפחידות ועוד. אנשים משקיעים בתחפושות שלהם ואפשר לראות תחפושות ממש מגניבות ברחובות. בנוסף, למי שאוהב מסיבות – בליל כל הקדושים בערים הגדולות באירופה, ארה"ב ועוד מקומות חוגגים את ליל כל הקדושים במסיבות ענקיות ושמחות וזאת גם חוויה שלא כדאי לפספס.

אז אתם אוהבים לנסוע לחו"ל על מנת לחוות תרבות, כדאי לכם לטוס כאשר מתרחש ערב ליל כל הקדושים.
אם אתם אוהבים ספורט וכדורגל – כדאי לכם לשלב את זה עם חבילות ספורט למשחקי כדורגל, מאחר ומשחקים רבים נופלים על התאריכים שבהם קורה ליל כל הקדושים

אצלנו תמצאו כרטיסים לכל המשחקים וההופעות הכי שווים בחו״ל במחירים אטרקטיביים במיוחד

כתבות נוספות שעלולות לעניין אותך